သိပံၸၸပညာ၏အလိုအရကမၻာေပၚတြင္လူဟူ၍ျဖစ္ေပၚလာေသာအခ်ိန္မွစ၍ျပန္ေလဆန္းစစ္ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ေက်ာက္ေခတ္လူတို႕သည္လူသံဳးကိရိယာတန္းဆာပလာမ်ားကုိတီထြင္၍အလုုပ္လုပ္ရမည္ဟူေသာစိတ္ကူးကုိရလာသည္အခ်ိန္မွစျပီးလူမႈေရးသတၱ၀ါမ်ားျဖစ္လာၾကသည္၊အုပ္စုဖြဲ႕၍ေနၾကေသာအခါတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးဆက္သြယ္ရန္လညး္လိုအပ္လာေပေတာ့သည္၊အလြယ္ဆံုးေသာဆက္သြယ္မႈမွာ၊လက္ဟန္ေျခဟန္ျပ၍၊ဆက္သြယ္မႈပင္ျဖစ္၏ယငး္မွတဆင့္အသံအမ်ဳိးစံုထုတ္၍၊ဆက္သြယ္ၾကေပသည္၊ဥာဏ္ပညာထက္ျမက္လာျပီးစီစစ္ေ၀ဖန္မႈျပဳတတ္လာသည့္ႏွင့္အမွ်၀တၳဳပစၥည္းမ်ားကုိအမည္မွည့္တတ္လာၾကေပသည္၊ယင္းမွတစ္ဆင့္ယုတၱိရွိေသာ၀ါက်ဖြဲ႕ျခင္းမ်ားကို၊တဆင့္ျပီးတဆင့္တတ္ေျမာက္လာၾကေပသည္၊ဤသို႕လွ်င္ကမၻာအရပ္ရပ္ရွိလူရွိရာေဒသတိုင္း၌စကားေျပာတတ္လာၾကျပီးအုပ္စုအလိုက္အသံုးျပဳေသာဘာသာစကားသည္လည္း ျဖစ္ေပၚလာေပသည္၊ လူမႈေရး၊ယဥ္ေက်းမႈစသည္တို႕တိုးတက္လာျခင္းႏွင့္၊ဘာသာစကားတိုးတက္ဖြံ႕ျဖိဳးလာျခင္းတို႕သည္အထူးတလယ္ဆက္ႏြယ္လွ်က္ရွိ၏ကမၻာတြင္ေနထိုင္သည့္မည့္သည့္လူမ်ဳိး၌မဆိုယဥ္ေက်းမႈရွိသလိုစကားေျပာဘာသာစကားသည္လညး္ရွိေပသည္၊လူလူခ်င္းဆက္သြယ္ရာ၌စကားေျပာဆက္သြယ္မႈတစ္ခုတညး္ျဖင့္လံုေလာက္မႈမရွိသည္ကုိေတြ႕ရွိရေပသည္၊စကားျဖင့္ဆက္သြယ္ျခင္းသည္၊နားတၾကားသာခရီးေပါက္လွ်က္အခ်ိန္အားျဖင့္ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္လည္းၾကားရေသာတစ္ခဏမွ်သာခံႏိုင္ေပသည္၊ဆက္သြယ္နိုင္ေသာအကြာအေ၀းႏွင့္အခ်ိန္ကာလအတြက္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈရွိေပသည္၊ယင္းအခက္အခဲမ်ားကုိေက်ာ္လႊားရန္အတြက္လူတို႕သည္အတတ္ပညာတစ္ခုကိုတီထြင္ရန္လိုအပ္လာေပသည္၊ယင္းအတတ္ပညာမွာစာေရးျခင္းစာဖတ္ျခင္းအတတ္ပညာပင္ျဖစ္ေပသည္၊မ်ားေသာအားျဖင့္လူမ်ဳိးစုတစ္စု၏ယဥ္ေက်းမႈတိုးတက္ျခငး္သည္၊ယင္းလူမ်ဳိးစုအတြင္းလူအမ်ားဆံုးပါ၀င္ႏိုင္ေအာင္စုစည္းျခင္းအေပၚ၌ရပ္တည္ေနေပသည္၊ရထားျပီးသားယဥ္ေက်းမႈမ်ားကိုလူမ်ဳိးစုအခ်င္းခ်င္းဖလွယ္ရန္ႏွင့္ဤသို႕ဖလွယ္ျခင္းျဖင့္မိမိတို႕၏ယဥ္ေက်းမႈကိုထပ္မံတိုးတက္ေစရန္လိုအပ္ေပသည္၊ဤတြင္မကေသးရရွိျပီးသားယဥ္ေက်းမႈမ်ားကုိေနာင္လာေနာင္သားမ်ားကလည္းခိုင္မာစြာရရွိသြားေစရန္ႏွင့္ပို၍တိုးတက္ေအာင္ျပဳလုပ္ႏိုင္ေစရန္အတြက္လညး္လိုအပ္ေပသည္၊ဤရည္မွန္းခ်က္နွစ္ခုစံုံုလံုးကုိ၊စာေရးျခငး္စာဖတ္ျခင္းျဖင့္ေအာင္ျမင္ျဖစ္ေျမာက္ေစေပသည္၊လူမ်ဳိးအုပ္စုတိုင္းအတြက္စကားေျပာျခငး္အတတ္ရွိၾကေသာ္ျငားလညး္စာေရးသားျခင္းအတတ္မွာမူအုပ္စုတိုင္းအတြက္မရွိပါ၊ဤကမၻာေျမေပၚတြင္စာေရးသားျခငး္အတတ္ကုိမတတ္သည့္လူမ်ဳိးမ်ားကုိ၎၊တတ္ရန္နီးစပ္လာသည့္လူမ်ုိးမ်ားကုိ၎ေတြ႕ရွိႏိုင္ေပသည္၊ယင္းသုိ႕ျဖစ္ရသည္မွာလည့္ယင္းလူမ်ဳိးမ်ားသည္၊စာေရးျခငး္အတတ္ကုိတတ္ေသာလူမ်ဳိးမ်ား၏ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္ကုိမေရာက္ေသးေသာေၾကာငး္ျဖစ္ေပသည္၊စကားေျပာျခင္းျဖင့္လူလူခ်င္းအသိဥဏ္ဖလွယ္ႏိုင္၏အတတ္ပညာဖလွယ္ႏိုင္၏၊တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦးအသိဥာဏ္လႊမ္းမိုးမႈကိုလညး္ျဖစ္ေစႏိုင္ေပသည္၊သို႕ရာတြင္ေျပာစကား၏အသံသည္လွ်င္ျမန္စြာပင္ေပ်ာက္ကြယ္သြားတတ္သည္၊ဦးေႏွာက္တြင္မွတ္သားထားနိုင္ေသာ္လညး္၊အလြဲေသာ္၎အမွားေသာ္၎မွတ္သားမိျခင္းမ်ဳိးမွမကင္းႏိုင္ေပ၊ေျပာစကားသည္လည္းအေျပာင္းလြဲျမန္ေပသည္၊စာေရးမွတ္သားသည္နွင့္တစ္ျပိဳင္နက္ေျပာစကားသည္တည္ျငိမ္မႈကိုရလာေပသည္၊ဗဟုသုတကိုျဖန္႕ေ၀ရာ၌အနီးအနားပတ္၀န္းက်င္ရွိလူမ်ားအတြက္သာမဟုတ္ေတာ့ဘဲအကြာအေ၀းနဲ႕အခ်ိန္ကာလကိုအတိုင္းမသိခ်ဲ႕ေပးႏုိင္ေလသည္၊စာေရးျခင္းအတတ္ျဖင့္သာလွ်င္၊လူတစ္ဦး၏ၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈကုိက်ဥ္းေျမာင္းေသာပတ္၀န္းက်င္အတြက္သာမဟုတ္ေတာ့ပဲယင္းဘာသာစကားကိုေျပာေသာလူထုတရပ္လံဳးအေပၚ၌ၾသဇာသက္ေရာက္ေစႏိုင္ေပသည္၊ဤတြင္မကေသးယင္းလူ၏တစ္သက္တာအျပင္ေနာင္လာေနာင္သားမ်ားကိုပါၾသဇာသက္ေရာက္ေစႏိုင္၏စာေရးျခင္းမွာယဥ္ေက်းမႈတိုးတက္ျခင္းအတြက္ပင္မေရစီးေၾကာငး္ပင္ျဖစ္ေပသည္၊လူ၏ဗဟုသုတကုိခိုင္ျမဲေစ၏တစ္သက္တာဗဟုသုတမ်ားကုိစုေဆာင္းေပးႏိုင္၏သမိုင္းရာဇ၀င္မ်ားကုိလညး္စုေဆာင္းေဖာ္ျပႏိုင္သည္မွာဒီစာေပေက်းဇူးမဟုတ္ပါေလာ့၊စာေရးဆက္သြယ္ျခင္းသည္စကားေျပာဆက္္သြယ္ျခင္းထက္အေ၀းေရာက္ႏိုင္သည္ကုိအထူးေျပာေနစရာမလိုေတာေပ၊ယေန႕အဖို႕ယဥ္ေက်းေသာလူမ်ဳိးမ်ား၏လူေနမႈအတြက္ေဒသအမ်ဳိးမ်ဳိးမွစာအုပ္သတင္းစာ၊ဂ်ာနယ္၊မဂၸၸဇင္းမ်ားရယူျခင္း၊ေဒသအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္စာေပးစာယူျပဳလုပ္ျခင္းစသည့္ဆက္သြယ္မႈမ်ားသည္မည္မွ်အေရးပါအရာေရာက္သည္ကုိအားလံုးအသိပင္ျဖစ္၏ေဒသကြာျခားျခငး္တညး္ဟူေသာအကြာအေ၀းအားလံုးကုိစာေရးေျပာျခငး္ျဖင့္ျခံဳ၍ရႏိုင္ေသည္၊အလြန္ကြာေ၀းေသာအရပ္ရွိလူမ်ဳိး၏ေအာင္ျမင္မႈမ်ားကုိေသာ္မွလညး္စာမ်ားမွတစ္ဆင့္က်ြန္ေတာ္တို႕တတ္သိနားလည္ႏိုင္လာျပီးက်ြန္ေတာ္တို႕၏ေအာင္ျမင္မႈမ်ားကုိတိုးတက္ျပည့္၀ေစပါသည္၊ဤသို႕ပင္ယင္းအေ၀းရွိပုဂၸၸိဳလ္မ်ားကလညး္စာမ်ားမွတစ္ဆင့္က်ြန္ေတာ္တို႕၏ေအာင္ျမင္မႈမ်ားကုိရယူႏိုင္ၾကေပသည္၊စာေရးျခင္းအတတ္သည္ပင္လွ်င္ေရွးအင္ပါယာၾကီးမ်ားကုိတည္တံ့ေစႏိုင္ခဲ့ၾကသည္မဟုတ္ပါေလာ့၊စာေရး၍သတင္းေပးျခင္း၊စာေရး၍စစ္အမိန္႕ေပးျခင္း၊ဥပေဒျပဳျခင္းမ်ားမရွိဘဲဲႏွင့္ယင္းအင္ပါယာၾကီးမ်ားမခိုင္ျမဲမတည္တံ့ႏိုင္ေပ၊စာေရးျခငး္ျဖင့္ေဒသအကြာအေ၀း၏ထိေရာက္မႈကုိခ်ဲ႕ေပးႏိုင္သလိုအခ်ိန္ျခားနားျခင္းကုိလည္းခ်ဲ႕ေပးႏိုင္ေပးသည္၊ပံုစံမွာစာေရးမွတ္သားထားျခငး္ျဖင့္၊ရရွိျပီးျဖစ္သာယဥ္ေက်းမႈမ်ားကိုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာစုေဆာင္းထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ေပသည္၊လူတစ္ဦးခ်င္း၏ေအာင္ျမင္မႈမ်ဳိး၊သို႕မဟုတ္၊ေဆြမ်ဳိးစဥ္ဆက္တုိ႕၏ေအာင္ျမင္မႈကုိေမ့ေပ်ာက္ျခင္းမွထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္အေရးအၾကီးဆံုးနညး္လမ္းမွာစာေရးမွတ္သားျခင္းနညး္မွအပတစ္ျခားေသာနညး္လမ္းေတြမရွိႏိုင္ေပ၊စာေရးမွတ္သားျခင္းနညး္လမ္းသည္အေကာငး္ဆံုးနည္းလမ္းပင္ျဖစ္ေပသည္၊ယင္းစာမ်ားမွတစ္ဆင့္ယငး္ေအာင္ျမင္မႈမ်ားကုိေနာင္လာေနာင္သားမ်ားအားအမွန္အတိုင္းလက္ဆင့္ကမ္းႏိုင္ျပီး၊ေနာင္လာေနာင္သားမ်ားကလည္းမိမိတို႕၏ယဥ္ေက်းမႈတိုးတက္လာေအာင္ယင္းေအာင္ျမင္မႈမ်ားကုိမေျချပဳ၍တဆင့္ျပီးတဆင့္တက္လွမ္းႏိုင္ေပမည္၊အမ်ဳိးအႏြယ္တစ္ဆက္ျပီးတစ္ဆက္လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ယူျခင္းသည္၊ယဥ္ေက်းမႈထိန္းသိမ္းရန္အတြက္မလံုေလာက္ေၾကာင္းကုိက်ြန္ေတာ္တို႕႕အားလံုးအသိပင္ျဖစ္ေပသည္၊စာအေရးအသားမရွိခဲ့ေသာလူမ်ဳိးမ်ားသည္၊ဤသို႕ျပဳလုပ္ေၾကာင္းကိုက်ြန္ေတာ္တို႕သိၾကရေပသည္၊ထို႕ေၾကာငး္စာအေရးအသားမရွိေသာလူမ်ဳိးမ်ား၏အတိတ္ကလအေၾကာင္းကိုႏွစ္အနည္းငယ္ေလာက္သာမွန္ကန္စြာသိရွိၾကေပသည္၊ႏွစ္ရွည္ၾကာေလေလပို၍ရႈပ္ေထြးျပီးမျပည့္မစံုျဖစ္တတ္ျပီး၊ဒ႑ာရီဆံလာေလျဖစ္တတ္လာေလသည္၊စာအေရးအသားမရွိေသာလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္သမိုင္းအစစ္အမွန္မရွိေပ၊သူတို႕၏သမိုင္းကုိစာေရးတတ္ေသာလူမ်ဳိးမ်ားကမွတ္တမ္းတင္ခဲ့သမွ်ကိုသာသိရွိရေပသည္၊အီဂ်စ္၊ေဘဘီလံု၊ဟစ္တိုက္၊တရုတ္၊တိဗက္၊ရခိုင္အစရွိေသာလူမ်ဳိးတို႕၏ႏွစ္ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာကအေျခအေနကိုသိၾကရျခင္းမွာယင္းလူမ်ဳိးတို႕တြင္စာေရးမွတ္သားျခင္းမ်ားရွိခဲ့၍ျဖစ္ေပသည္၊ေက်ာက္ေခတ္တြင္စာအေရးအသားမရွိခဲ့၍ယင္းေခတ္အေၾကာင္းကုိအရိပ္အျမြက္မွ်ေလာက္သာက်ြန္ေတာ္တို႕သိၾကရေပသည္၊စာေရးမွတ္သားျခင္းျဖင့္တခဏႏွင့္ေပ်ာက္ကြယ္သြားေသာစကားေျပာကိုထာ၀စဥ္တည္ျမဲေစျပီးျပန္လည္စီစစ္၍လည္းရေစႏိုင္ပါသည္၊လူတစ္ေယာက္သည္လူတစ္ေယာက္ရဲ႕စိတ္ကူးကိုေဖာ္ျပရန္အတြက္စကားျဖင့္ေျပာ၍ရသလိုေရးသားေဖာ္ျပ၍လည္းရႏိုင္ေပသည္၊ဤအခါ၌အေရးအသားသည္၊စကားေျပာျခင္း၏တည္ျမဲေသာအရိပ္ျဖစ္လာသည္၊အရိပ္ကိုစနစ္တက်ေပၚေအာင္အတြက္ဘာသာစကားတည္ေဆာက္ပံုကိုပါစနစ္က်ေအာင္လုပ္ရန္လိုအပ္လာေပသည္၊အကၡရာ၀လီသံုးအေရးအသားရွိသူတို႕အတြက္ဤအခ်က္သည္ပို၍မွန္ေပသည္၊ထို႕ေၾကာင္းအိႏၵိယႏွင့္ဂရိလူမ်ဳိးတို႕သည္ေရွ႕မဆြကပင္ဘာသာေဗဒကုိစတင္တီထြင္ခဲ့ၾကေပသည္၊ဤလူတို႕၏စိတ္ကူးစိတ္သားကိုေဖာ္ျပရာ၌အေျပာႏွင့္အေရးဒြန္တြဲမႈမွအျခားရလာဒ္တစ္ခုလညး္ထြက္လာေပသည္၊စကားေျပာသူတစ္ဦးသည္၊အလြန္အေရးၾကီးေသာအစည္းအေ၀းမ်ားတြင္သာမိမိ၏ေျပာစကားကိုထိန္းခ်ဳပ္၍သတိႏွင့္ေျပာတတ္ျပီးက်န္အခါမ်ားတြင္ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းမရွိပဲလြတ္လြတ္လပ္လပ္ေျပာတတ္ၾကေပသည္၊စာေရး၍ေဖာ္ျပရေသာအခါ၌ကားထိုသူသည္ဤသို႕လက္လြတ္စံပယ္မေရးေတာပဲေဖာ္ျပမည့္အေၾကာင္းအရာကိုေရြးထုတ္၍သာေရးေတာသည္၊သို႕ျဖစ္၍သူ႕၏စာေရးေဖာ္ျပျခင္းမွာစကားေျပာ၍ေဖာ္ျပျခင္းႏွင့္မတူေပ၊ထို႕ေၾကာင္းအေရးစကားႏွင့္အေျပာစကားဟူ၍ႏွစ္မ်ဳိးနွစ္စားျဖစ္ေပၚလာေပသည္၊တဖန္စာေရးေဖာ္ျပရာ၌စကားေျပာအတိုင္းမဟုတ္ပဲကြဲလြဲ၍လည္းေဖာ္ျပၾကေပသည္၊စကားေျပာဘာသာစကားလံုးမ်ားေျပာင္းလြဲမႈကိုေရးသားဘာသာစကားကထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေပသည္၊လူတစ္မ်ဳိး၏ေရးႏိုင္ဖတ္ႏိုင္ေသာအေျခအေနက်ယ္ျပန္႕စြာရွိသည့္ႏွင့္အမွ်ေရးသားဘာသာစကားသည္ေျပာၾကားေသာဘာသာစကားကိုထိန္းခ်ဳပ္ထားေပသည္၊ထို႕ေၾကာငး္ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္ျမင့္ေသာလူမ်ဳိး၏ဘာသာစကားေျပာင္းလြဲမႈႏႈန္းမွာမယဥ္ေက်းသူမ်ား၏ဘာသာစကားေျပာင္းလြဲမႈထက္မ်ားစြာေႏွးေကြးေၾကာင္းကိုေလ့လာေတြ႕ရွိႏိုင္ေပသည္၊ ေက်ာ္မိုးလြင္

0 comments:

Post a Comment

 
Top