အဲဒီမွာထပ္ၿပီး အ့ံၾသဖို႔ေကာင္းတာက ပစၥဳပၸန္ဘဝမွာ
ဆံုေတြ ့ရတဲ့ အခ်စ္ကသာ ေက်းဇူးျပဳတတ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။
အတိတ္ ၊အတိတ္ဘဝေတြက ပါခဲ့တဲ့ အခ်စ္ကလည္း
ဒီပစၥဳပၸန္ဘဝမွာလာၿပီး ေက်းဇူးျပဳတတ္ပါတယ္။
အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ “ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္
နႏၵေကာဝါဒသုတ္” ကို အာ႐ုံျပဳၾကည့္ရေအာင္ပါ။

ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္က မိေထြးေတာ္ေဂါတမီနဲ႔
ဘိကၡဳနီမငါးရာကို ရဟန္းေတာ္ေတြက
အလွည့္က်တရားေဟာဖို႔ မိန္႔မွာထားပါတယ္။
ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ကိုယ့္အလွည့္ကိုယ္
အလွည့္က်ေဟာေပမယ့္ အ႐ွင္နႏၵက
အလွည့္ေရာက္လာရင္ေတာ့ အ႐ွင္နႏၵကက
ကိုယ္တိုင္မေဟာဘဲ ကိုယ္စား ေဟာခိုင္းပါတယ္။
တေန႔က်ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္က အ႐ွင္အာနႏၵာကို
“တရားေဟာဖို႔ ဘယ္သူ႔အလွည့္လဲ” လို႔ ေမးပါတယ္။

အ႐ွင္အာနႏၵာကလည္း
“ ဒီေန႔ အ႐ွင္နႏၵက အလွည့္ပါဘုရား၊
ဒါေပမယ့္ အ႐ွင္နႏၵကက ကိုယ္တိုင္ေတာ့
မေဟာပါဘူး၊ကိုယ္စားလႊတ္ၿပီး
ေဟာခိုင္းပါတယ္ဘုရား ”
လို႔ ေလွ်ာက္ျပပါတယ္။ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက
“ကိုယ့္အလွည့္ ကိုယ္ေဟာရမယ္၊ ကိုယ္စား မလႊတ္ရဘူး၊
အ႐ွင္နႏၵက ကိုယ္တိုင္သြားေဟာပါ ”လို႔ အမိန္႔ခ်ပါတယ္။

 အ႐ွင္နႏၵကက ကိုယ္တိုင္မေဟာခ်င္တာ
အေၾကာင္း႐ွိပါတယ္။
 ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္က အ႐ွင္နႏၵကကို ကိုယ္တိုင္
ေဟာေစခ်င္တာကလည္း အေၾကာင္း႐ွိပါတယ္။

 အ႐ွင္နႏၵက ကိုယ္တိုင္ မေဟာခ်င္တာကေတာ့
ဘဝတစ္ခုမွာ သူက႐ွင္ဘုရင္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
႐ွင္ဘုရင္ျဖစ္စဥ္ ကာလမွာ အခုဘိကၡဳနီမငါးရာက
သူ႔ရဲ႕ ေမာင္းမမိႆာေတြ ျဖစ္ခဲ့ဖူးလို႔ပါ။
အ႐ွင္နႏၵကက စ်ာန္အဘိညာဥ္ရ ရဟႏၲာတစ္ပါးပါပဲ။
အဘိညာဥ္နဲ႔ ျပန္သိေနတာပါ။ အ႐ွင္နႏၵက
ဘိကၡဳနီမငါးရာဆီ တရားသြားေဟာေနရင္
ရဟႏၲာ မျဖစ္ေသးတဲ့ အဘိညာဥ္ပဲရထားတဲ့
ရဟန္းေတြကၾကည့္ၿပီး

အ႐ွင္နႏၵကက သူ႔ေမာင္းမမိႆံေတြနဲ႔ အခုအထိ
ေရာေရာေႏွာေႏွာေနတုန္း ”လို႔ ကဲ့ရဲ႕ေျပာဆိုမွာစိုးလို႔ပါ။
တကယ္ေတာ့ အ႐ွင္နႏၵကက ရဟႏၲာျဖစ္ၿပီးသားပါ။
က်န္တဲ့ ႐ုိး႐ုိးရဟန္းေတြရဲ႕ အေျပာက လြတ္ေအာင္
ေ႐ွာင္လိုက္တာပါ။

 ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ကလည္း သိေနျပန္ပါတယ္။
ဘိကၡဳနီမငါးရာဟာ အ႐ွင္နႏၵက ေဟာမွ
တရားထူးတရားျမတ္ရမွာဆိုေတာ့ အ႐ွင္နႏၵက ကိုပဲ
ေဟာခိုင္းရပါတယ္။အ႐ွင္နႏၵက တရားေဟာမယ္လည္းၾကားေရာ
ဘိကၡဳနီမေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ အလိုလို ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကပါတယ္တဲ့။
ေျခေဆးေရ ျပင္သူကျပင္၊ ထိုင္ဖို႔ အခင္းျပင္တဲ့သူကျပင္နဲ႔
အားလံုးေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကသတဲ့။
အတိတ္က သံေယာဇဥ္က စကားေျပာေနတာပါ။
တျခား ရဟန္းေတာ္ေတြႂကြလာတုန္းက
ဝတ္ေက်တန္းေက်ပဲ ႀကိဳဆိုပံုရပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ အ႐ွင္နႏၵက တရားစေဟာပါတယ္။
ႏွမတို႔.... ဒီေန႔ ေဟာမယ့္တရားကို
အေမး အေျဖေလးေတြနဲ႔ ေဟာခ်င္တယ္။
မသိရင္ မသိဘူးလို႔ေျဖပါ။
သိရင္ သိတယ္လို႔ ေျဖပါ။
စိတ္ထဲမွာ မ႐ွင္းလို႔ သံသယျဖစ္ေနရင္လည္း
အ႐ွင္ဘုရား ဒီအဓိပၸါယ္ကို
ထပ္႐ွင္းျပပါဦးလို႔ ျပန္ေမးႏိုင္တယ္”
အ႐ွင္နႏၵကက အဲဒီလို နိဒါန္းပ်ိဳးၿပီး
တရားစကားစေဟာပါတယ္။

“ႏွမတို႔.. .. စကၡဳပသာဒဟာ ျမဲလား၊ မျမဲဘူးလား”
“မျမဲပါဘုရား ”
“မျမဲတဲ့ စကၡဳပသာဒဟာ ဆင္းရဲလား ခ်မ္းသာလား”
“ဆင္းရဲပါတယ္ဘုရား”
“အဲဒီလို မျမဲတဲ့ ဆင္းရဲတဲ့ ေဖာက္ျပန္တဲ့
စကၡဳပသာဒကို “ငါ့ဟာ၊ ငါ၊ ငါ့ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္”လို႔
႐ႈဖို႔သင့္ရဲ႕လား”
“မသင့္ပါဘုရား”
စသည္ျဖင့္ အ႐ွင္နႏၵက အေမးအေျဖေလးေတြနဲ႔
ဆင့္ကာဆင့္ကာ ေဟာပါတယ္။

အခ်ိန္ေစ့ေတာ့ တရားကို အဆံုးသတ္လိုက္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ တရားထူးတရားျမတ္ေတာ့ မရၾကေသးပါဘူး။
ဘိကၡဳနီမေတြက အ႐ွင္နႏၵက တရားနာၿပီးေတာ့
ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ကလည္း ဘိကၡဳနီမေတြကို
ေက်ာင္းကိုပဲ ျပန္ခိုင္းလိုက္ပါတယ္။

ဘိကၡဳနီမေတြျပန္သြားမွ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္က
“ရဟန္းတို႔ (၁၄) ရက္ေန႔ညမွာ ထြက္တဲ့လဟာ
သိပ္မျပည့္ေသးသလို ဘိကၡဳနီမေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာလည္း
တစ္ရက္လိုေနတဲ့ လလိုပဲ သိပ္မျပည့္ေသးဘူး။
ဒါေၾကာင့္ အ႐ွင္နႏၵက အေနနဲ႔ နက္ျဖန္ထပ္
ေဟာလိုက္ပါဦး ” လို႔ မိန္႔လိုက္ပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ေတာ္မႈတဲ့အတိုင္း
အ႐ွင္နႏၵကလည္း ဒုတိယအႀကိမ္
ထပ္ေဟာရျပန္ပါတယ္။

ဒုတိယအႀကိမ္ အေဟာမွာေတာ့ ဘိကၡဳနီမငါးရာဟာ
တခ်ိဳ႕ ေသာတာပန္၊ တခ်ိဳ႕ အနာဂါမ္၊
တခ်ိဳ႕ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။

ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္က
“ရဟန္းတို႔.. .. ( ၁၅ ) ရက္ေန႔မွာ ထြက္တဲ့လဟာ
ျပည့္သြားသလို ဘိကၡဳနီမေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာလည္း
တရားေတြ ျပည့္သြားပါၿပီ” လို႔ သာဓု ေထာက္ခံခ်က္
ေပးလိုက္ပါတယ္။အဲဒီမွာ ေျပာခ်င္တာက ဘိကၡဳနီမေတြဟာ
က်န္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြ ေဟာတုန္းက
တရားထူးတရားျမတ္မရဘူး။ အ႐ွင္နႏၵက
ေဟာလိုက္ေတာ့မွ တရားထူးတရားျမတ္ ရသြားၾကတာပါ။

 ဒါ .... ဘာလဲဆိုရင္ အတိတ္ဘဝက ခ်စ္ခဲ့တဲ့
အခ်စ္ေတြက တရားထူးတရားျမတ္ ရဖို႔အတြက္
ေက်းဇူးျပဳလိုက္တာပါပဲ။

တျခား ရဟန္းေတာ္ေတြ ေဟာတဲ့အခါမွာ
ဝတ္ေက်တန္ေက် နာယူခဲ့ေပမယ့္ “အ႐ွင္နႏၵက”
ေဟာတဲ့အခါမွာေတာ့ အတိတ္က
သံေယာဇဥ္စိတ္ေၾကာင့္ ႐ို႐ုိေသေသ ေလးေလးစားစား
နာယူပါတယ္။ တရားေဟာေနရင္း က်င့္ၾကံပြားမ်ား
ခိုင္းတဲ့အခါမွာလည္း ႀကိဳးႀကိဳးစားစား ပြားမ်ားၾကပါတယ္။

႐ုိ႐ုိေသေသ နာယူၿပီး ႀကိဳးႀကိဳးစားစား
အားထုတ္လိုက္ေတာ့ တရားထူးတရားျမတ္ေတြ
ရသြားတာပါ။ “ပုဂိၢဳလ္မင္မွ တရားခင္” ဆိုတဲ့အတိုင္း
ကိုယ္ၾကည္ညိဳရာေရြးၿပီး တရားနာခြင့္၊
တရားအားထုတ္ခြင့္ ႐ွိပါတယ္။

ဒါအျပင္ အတိတ္အတိတ္ဘဝေတြက
သားအမိ၊ သားအဖ၊ ေမာင္ႏွမ၊ ဦးေလးအေဒၚ တူ
စသည္ျဖင့္ ေတာ္စပ္ခဲ့တဲ့ သံေယာဇဥ္ေတြကလည္း
ဒီဘဝမွာလာၿပီး ေက်းဇူးျပဳႏိုင္ပါတယ္။

ဒါမွမဟုတ္ အတိတ္အတိတ္ဘဝေတြက ခ်စ္ခဲ့ၿပီး
ဒီဘဝမွာ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္ေနတဲ့သူကလည္း
ပံုစံတမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေက်းဇူးျပဳတတ္ပါတယ္။
 ဖတ္သင့္တဲ့ တရားစာအုပ္ေတြ ေရြးေပးတာ၊
 နာသင့္တဲ့ တရားေခြေလးေတြ ပို႔ေပးတာ၊
 ဒါနေတြျပဳဖို႔၊ သီလေတြ ေဆာက္တည္ဖို႔၊
ဝိပႆနာေတြ ပြားမ်ားဖို႔ တိုက္တြန္းတာ
စသည္ျဖင့္ အမ်ားႀကီးပါပဲ။

တစ္ခုေတာ့႐ွိပါတယ္။ ကိုယ္က တရားအသိနဲ႔
ေဝးမေနဖို႔ေတာ့ လိုတာေပါ့။
ကိုယ္က ေလာကီအာ႐ုံေတြနဲ႔ပဲ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနမယ္
ဆိုရင္ေတာ့ ေက်းဇူးျပဳလို႔ ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး၊

ဘာပဲေျပာေျပာ တစ္ေန႔ေသာအခါမွာေတာ့
အခ်စ္မ႐ွိေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာပါ။
အခ်စ္မ႐ွိတဲ့ တစ္ေန႔ေသာအခါ မေရာက္ေသးရင္ေတာ့
တဒဂၤေလာက္ေတာ့ အခ်စ္ကင္းေအာင္ လုပ္ၾကရပါမယ္။
ဆယ္ငါးမိနစ္ေလာက္ေလး
“ဝင္တယ္၊ ထြက္တယ္” ဒါမွမဟုတ္
ေဖာင္းတယ္၊ ပိန္တယ္” လို႔ မွတ္ေနလိုက္ရင္
ဆယ္ငါးမိနစ္ အခ်စ္ကင္းေနတာပါ။
အဲဒီ တဒဂၤအခ်ိန္ေလးမွာ ဘယ္ေလာက္
စိတ္ခ်မ္းသာေနတယ္ဆိုတာ မွတ္ဖူးတဲ့သူတိုင္း သိပါတယ္။

တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ တင္ပလႅင္ေခြ၊
ပုဆစ္တုပ္ထိုင္ၿပီးမွတ္မွ တရားအားထုတ္တာမဟုတ္ပါဘူး။
မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာလည္း တရားအားထုတ္လို႔ရသလို
ကေလးထိန္းရင္း၊
 အဝတ္ေလွ်ာ္ရင္း ၊
တံျမက္လွဲရင္းလည္း အားထုတ္လို႔ရတာပါပဲ။

 ဥပမာ - ကိုယ့္ခင္ပြန္း အျပင္သြားေနခိုက္
သူ႔ရဲ႕ အဝတ္ေတြကို မီးပူတိုက္မယ္ဆိုပါေတာ့၊
မီးပူကို ေ႐ွ႕ကိုတိုးလိုက္တာ၊ေနာက္ကို ဆြဲလိုက္တာ၊
အဝတ္ကို ဟိုဘက္ဒီဘက္ ျပန္ေခါက္လိုက္တာ
စသည္ေတြကို “သတိကပ္မွတ္ေနရင္
တရားအားထုတ္ေနတာ”ပါပဲ။

အမွတ္သတိနဲ႔ မီးပူတိုက္ေနတဲ့အခ်ိန္ဟာ
အခ်စ္ကို တဒဂၤအားျဖင့္ ပယ္ထားတာပါ၊
သာမာန္အားျဖင့္ ေဘးကၾကည့္ရင္ သူ႔ “ကိုကို”
အေၾကာင္းေတြးၿပီး ၾကည္ႏႈးေနပံုရတယ္လို႔ ထင္စရာ႐ွိပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အမွတ္သတိနဲ႔ ျပဳမႈေနတဲ့အတြက္
အခ်စ္ကို တဒဂၤအားျဖင့္ ပယ္ထားတာပါ၊
အဲဒီလိုမွ မဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္ “ကိုကို”ကိုပဲ ေတြးၿပီး
တိုက္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အခ်စ္ၿပီးရင္း အခ်စ္ေတြပဲ
ျဖစ္ေနေတာ့မွာပါ။ အခ်စ္ေတြပဲ ျဖစ္ေနရင္
သံသရာလည္း က်င္လည္ေနရဦးမွာပါ။

ပုထုဇဥ္သဘာဝအရ အနာဂါမ္ မျဖစ္ေသးေတာ့
ေ႐ွာင္လြဲလို႔မရတဲ့ အခ်စ္ကလည္း ႐ွိေနရဦးမွာပါ။
ဒီေတာ့ ပုထုဇဥ္သဘာဝအရ ခ်စ္စရာ႐ွိတာေတြလည္း
ခ်စ္ျဖစ္ရင္း ကိုယ့္ဘဝကို အခ်စ္ေတြနဲ႔ပဲ
ရပ္မထားဘဲ တစ္ဆင့္တက္စရာ ႐ွိတာကိုလည္း
ဆက္တက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။
အဓိကကေတာ့ အခ်စ္ကတစ္ဆင့္
“ဝိပႆနာ” ကိုလည္း ကူးသြားႏိုင္ဖို႔ပါပဲေလ။

                                   ေက်ာ္မိုးလြင္

0 comments:

Post a Comment

 
Top