သမိိုင္းေဆာင္းပါးတစ္ေစာင္ ကိုေရးတာထက္ လူတဦးရဲ့ဘ၀ ပုံရိပ္လႊာကို ေရးရတာ က်ေနာ့္အတြက္ အခက္ခဲဆုံုး ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို ၀န္ခံရပါမယ္။ က်ေနာ္ႏွင့္ လူခ်င္းမေတြ႔ဆုံ ခဲ့ေပမယ့္ ဘ၀အခ်ိဳး တေကြ႔မွာ ေဒါက္တာ ေအးခ်မ္း ဆိုေသာ နာမည္ကိုၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။

က်ေနာ္မွတ္မိိသေလာက္ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ မတ္လ ထင္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို ဂုဏ္ထူးတန္း တက္ဖို႔ေရာက္လာခဲ့တဲ့အခ်ိန္။  တကၠသုိလ္ စာသင္ခန္းထဲ မ၀င္မွီ စစ္ေတြတကၠသိုလ္ သမိုင္းဌာန ပါေမာကၡ ဦးရဲႏိုင္ရဲ့ မိတ္ဆက္စာကို ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ သမိုင္းပါေမာကၡ ေဒါက္တာ ေက်ာ္၀င္းဆီ သြားေပးပါတယ္။ က်ေနာ္ရဲ့ မိတ္ဆက္စာ ကိုေပးၿပီးတဲ့ေနာက္ သမိုင္းပါေမာကၡ ေဒါက္တာေက်ာ္၀င္းက သားေရ့ လဘက္ရည္ ဆိုင္ကိုသြားရေအာင္တဲ့။ က်ေနာ္လည္း ဘုမသိ ဘမသိ လၻက္ရည္ဆိုင္ကို ဆရာႀကီး ေနာက္က လုိက္ပါခဲ့ရပါတယ္။

လၻက္ရည္ဆိုင္မွာဘဲ သားက ရခိုင္လားတဲ့၊ ဟုတ္ကဲ့ပါလို႔ ျပန္ေျဖေတာ့၊ ဆရာႀကီးေဒါက္တာ ေက်ာ္၀င္းက ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ သမိုင္းဌာန ကိုေရာက္လာတဲ့ ရခိုင္ေက်ာင္းသား၊ ဆရာေတြထဲမွာ ခပ္ညံ့ညံ့ မရွိဘူးတဲ့။ က်ေနာ္လည္း ဆရာႀကီးက ဘာကို ဘယ္လိုေျပာမွန္း မသိေတာ့ ခပ္ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးေနေပးရပါတယ္။ သားေရ့ သမိုင္းဌာနကို ေရာက္လာတဲ့ ရခိုင္လူမ်ိဳးထဲမွာ ဆရာသိတာ တေယာက္ဘဲရွိတယ္ကြ၊ ေဒါက္တာေအးခ်မ္းတဲ့။

က်ေနာ့္ရဲ့ တကၠသိုလ္သက္တမ္း သုံးႏွစ္အတြင္းမွာ ပထမဆုံး ၾကားရေသာ ရခိုင္လူမ်ိဳး သမိုင္းပညာရွင္ ပါေမာကၡ ေအးခ်မ္း ဆိုေသာသူ။ နရသိမ္တြင္ ႏွစ္ (၁၀) နန္းစံေန ရေသာ လူရြယ္။



ဘ၀ရဲ့အက်ိဳးေပးလား၊ ကံၾကမၼာလားမျပာတတ္၊ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွာ က်ေနာ္ျပည္ပ ေရာက္လာေတာ့ သမိုင္းပါေမာကၡ ေအးခ်မ္းႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရၿပီး စကားစျမည္ေျပာ ျဖစ္ၾကသည္။ ဆရာေရးသားေသာ “ လူ႔အခြင့္အေရး အေရျခဳံ ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ စစ္တေကာင္းအႏြယ္၀င္ ဘဂၤလီတို႔၏ နယ္ခ်ဲ႔ထြင္ေရး သမိုင္းလိမ္ ကိုေ၀ဖန္ျခင္း” စာအုပ္ထုတ္ေ၀ေရး ႏွင့္ပတ္သတ္ၿပီး စကားေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္စကားေျပာေန ေသာ ပါေမာကၡေအးခ်မ္း ဆိုသူမွာကား က်ေနာ္ေတြ႔ႀကဳံဖူးေသာ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္မတူ တမူထူးျခားေသာ ပညာရွင္ ျဖစ္ေၾကာင္းသိလာရပါတယ္။ ပြင့္လင္းေသာ ရုိးသားေသာ ဂုဏ္မရွိေသာ ပညာရွင္ ရခိုင္အမ်ိဳးသား အျဖစ္ က်ေနာ္၏ စိတ္ထဲတြင္ ေလးစားလာမိသည္။

၁၇၈၄ ရခိုင့္ေနျပည္ေတာ္ က်ဆုံးၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း ၁၉၄၈ ခုႏွစ္မွ ယၡဳထက္တိုင္ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညြန္းမွီ ရခိုင္လူမ်ိဳး သမိုင္းပညာရွင္ တဦးကို လက္ညိဳးထိုးျပရမည္ဆိုပါက ေအးခ်မ္း ဆိုေသာ ပါေမာကၡ တဦးသာ က်ေနာ္သိရွိပါတယ္။ က်ေနာ္သည္ သမိုင္း ပညာကို မသိမတတ္ ေသာ္လည္း မဟာ၀ိဇၨာတန္း ထိသင္ၾကားခဲ့ဖူးေသာ ေက်ာင္းသားတဦး မွ်သာ။ ပါေမာကၡ ေအးခ်မ္း၏ ပညာဂုဏ္ကို တင္ျပရာတြင္ မိမိ၏ ပညာကို မလုံမလဲ ျဖစ္မိသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ရခိုင္လူမ်ိဳးတို႔၏ သမိုင္းတြင္ ဘိုးေတာ္ ေမာင္၀ိုင္း ရခိုင့္ ္ေနျပည္ေတာ္   ကိုသိမ္းပိုက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀ ႏွစ္ရာေက်ာ္တြင္ ႏိုင္ငံတကာ အသိအမွတ္ျပဳ သက္ရွိထင္ရွား ပါေမာကၡ ရခိုင္လူမ်ိဳး သမိုင္းပညာရွင္ တဦးတည္းေသာသူ။ မတေထာင္ တေကာင္ဖြား မဟုတ္ေသာ သမိုင္းပညာရွင္ ပါေမာကၡ ေအးခ်မ္း။ 

၂၀၀၅ ခုႏွစ္တြင္ ဘ၀ေပး အေျခအေနအရ က်ေနာ္ သူပုန္တို႔၏ ဌာနခ်ဳပ္တြင္ လက္ေထာက္ ညြန္ၾကားေရးမႈး အျဖစ္ တာ၀န္ယူစဥ္ ေဒါက္တာေအးခ်မ္း ဆိုေသာ ပညာရွင္တဦး၏ ဘ၀အေၾကာင္းကို ပိုမိုသိရွိခြင့္ ရရွိလာလဲ့ပါသည္။ နရသိန္တြင္ ေဒါက္တာ ေအးခ်မ္းႏွင့္ အတူ ေနခဲ့ရေသာ ကိုေက်ာ္ဦးညိဳ၏ မွတ္ခ်က္ကို ယၡဳထိတိုင္ မွတ္မိေနပါေသးသည္။ ရုိးသားပြင့္လင္းေသာ ေက်ာ္ဦးညဳိက “ဆရာက အရမ္းခ်စ္ဖို႔ ေကာင္းတာ ေထာင္ထဲမွာ က်ေနာ္စာမရရင္ ႀကိမ္လုံးနဲ႔ ေဆာ္တာဗ်ာ့”  တဲ့။ ကိုေက်ာ္ဦးညိဳသည္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား တဦးေပတည္း။

ဗမာႏိုင္ငံလုံး ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသား သမဂၢမွာ တာ၀န္ယူခဲ့တဲ့ “ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္” ကေတာ့ ဆရာ ေအးခ်မ္းဆိုတာ က်ေနာ့္ ဆရာတဲ့။ ဘယ္လိုက ဘယ္လို တပည့္ေတြမွန္းေတာ့ မသိ၊ တကၠသီလာက တပည့္ေတြလား၊ နရသိန္က တပည့္ေတြလား ပါေမာကၡ ေအးခ်မ္းရဲ့ တပည့္ေတြက ထိုင္းျမန္မာနယ္စပ္ တေလွ်ာက္ မေရမတြက္ႏိုင္။



က်ေနာ္ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ထိုင္းျမန္မာနယ္စပ္ ေရာက္လာေတာ့ ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုေသာ လူမ်ိဳးသစ္ကို နန္းတင္ေပးေနသာ အခ်ိဳ႔ေသာရခိုင္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား အခ်ိဳ႔ကို ေတြ႔ရသည္။ က်ေနာ္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူးေသာ ရခိုင္ျပည္ အမ်ိဳးသားေကာင္စီ သည္လည္းေကာင္း မည္သည့္ ရခိုင္ရခိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမွ ကုလားအေရးကို ဓမၼဓိဌာန္ က်က်ွ မေျဖရွင္း ႏိုင္ခဲ့သည္ကို က်ေနာ္ ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈအရ သိရသည္။

က်ေနာ္ေက်ာင္းေနစဥ္ ကစၿပီး ယၡဳထက္တိုင္ ရခိုင့္ ရာဇ၀င္ဆရာ အမ်ားအျပားကို ေတြ႔ႀကဳံဖူးပါသည္။ သမိုင္းေက်ာင္းသား တေယာက္အေနျဖင့္ ရာဇ၀င္ႏွင့္ သမိုင္းကို ခြဲျခားသိျမင္ျခင္း ရရွိခဲ့ပါသည္။ ရခိုင္လူမ်ိဳး ရာဇ၀င္ဆရာမ်ားကား ရခိုင္ျပည္ႏွင့္ တိုင္းတပါးတြင္ ရိုက္သတ္၍ မကုန္ႏိုင္၊ သို႔ရာတြင္ သမိုင္းပညာရွင္မ်ား နည္းပါးသည္ကို နဖူးေတြ႔ ဒူးေတြ႔ မွသိလာရသည္။ သမိုင္းဆိုသည္မွာ ရာဇ၀င္ႏွင့္မတူ။

အမ်ိဳးျခားတို႔ ရခိုင့္ဌာနီကို သူတို႔အပိုင္ဟု ဆိုလာေသာအခါ ရာဇ၀င္ကို ကိုးကား၍မရ ၊ သမိုင္းပညာရွင္၏ ေရးသားခ်က္၊ တင္ျပခ်က္ သက္ေသမ်ားကိုသာ ႏိုင္ငံတကာ ပေရာဟိတ္မ်ားက လက္ခံႏိုင္ၾကသည္။ ရာဇ၀င္ ဆရာတို႔ကို သုံး၍မျဖစ္။ က်ေနာ္၏ ဘ၀တေလွ်ာက္ ႏွစ္ေလးဆယ္ အတြင္း “ Study of Oriental and African Studies-SOAS” ႏိုင္ငံတကာ သမိုင္းဂ်ာနယ္တြင္လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာ သမိုင္းစာတမ္း ဖတ္ပြဲမ်ားတြင္ ေဒါက္တာ ေအးခ်မ္းဆိုေသာ ရခိုင္လူမ်ိဳးသည္ အမ်ိဳးျခားတို႔ ရခိုင္ျပည္ကို အႏုနည္းႏွင့္ သိမ္းပိုက္ေရး ၀ါဒျဖန္႔ လမ္းစဥ္ကို ကာကြယ္ေပးေနေသာ မဟာတံတိုင္းႀကီး ျဖစ္ေပသည္ဟု သမိုင္းေက်ာင္းသား တေယာက္ အေနျဖင့္ သုံးသတ္မိပါသည္။



သမိုင္းပါေမာကၡ ေဒါက္တာ ေအးခ်မ္းသည္ လက္ရွိတြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရွိ

၁။ “Kanda University of International Studies” တကၠသိုလ္တြင္ ပါေမာကၡ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ လ်က္ရွိၿပီး၊
     ကမၻာလုံးဆိုင္ရာ      ရခိုင္အသင္းႀကီး (WAO) တြင္လည္း ဥကၠဌ တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္လ်က္ ရွိသည္/

၂။     Journal of Southeast Asian Studies (အေရွ႔ေတာင္အာရွ ေလ့လာေရးဂ်ာနယ္)
         Journal of Global and Area Studies, (ကမၻာေရးရာ သုေတသန ဂ်ာနယ္)
         Journal of Siam Society, (ထိုင္းအမ်ိဳးသား သုေတသန ဂ်ာနယ္)
         Kanda Journal of Japanese Studies (ကန္ဒတကၠသိုလ္ ဂ်ပန္ေလ့လာေရး ဂ်ာနယ္) ႏွင့္
         The Liberty Magazine (လစ္ဘာတီ မဂၢဇင္း စေသာ ကမၻာေက်ာ္စာေစာင္မ်ား တြင္
         စာတမ္းမ်ားေရးသားေနသူ ျဖစ္သည္။

၃။     ၁၉၉၀ ခုႏွစ္တြင္ ပုဒ္မ (၁၇)အရ၊ တရားမ၀င္ အသင္းအဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္  မႈျဖင့္ ေထာင္ဒဏ္ (၁၀) ႏွစ္ခ်မွတ္ျခင္း ခံရခဲ့သည္။

၄။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္တြင္ ေထာင္မွလြတ္ၿပီးေနာက္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု သို႔ေျပာင္းေရႊ႔ ေနထိုင္ကာ နယူးေယာက္ျပည္နယ္ရွိ “ Bard College”တြင္ တြဲဘက္ပါေမာကၡ အျဖစ္တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။

၅။  ၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ က်ိဳတို တကၠသိုလ္မွ သမိုင္းပါရဂူ (ေဒါက္တာ) ဘြဲ႔ကိုရရွိခဲ့သည္။

၆။ ၁၉၇၂-၇၃ ခုႏွစ္တြင္ ရခိုင္စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈေကာ္မတီ တကၠသိုလ္မ်ား ရန္ကုန္တြင္  အေထြေထြ အတြင္းေရးမႈးအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ရခိုင္တန္ေဆာင္ မဂၢဇင္း၏ အယ္ဒီတာ တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။

၇။ သမိုင္း ပညာရွင္ ေဒါက္တာ ေအးခ်မ္းကို ရခိုင္ျပည္ ဘူးသီးေတာင္ ၿမိဳ႔တြင္ ေမြးဖြားသည္။
                    
                                    ေက်ာ္မိုးလြင္


0 comments:

Post a Comment

 
Top